tisdag 13 januari 2009

Tisdagstema - Stora maskiner


Idag är det stora maskiner som ska visas i Tisdagstemat. Det finns ett barnprogram som heter just Stora maskiner. När det visas så sitter alla gossar i familjen uppradade framför tv:n. Och då menar jag inte bara de små utan även maken sitter där. G säger till pappa med stora ögon: "Jag ska köra skogsmaskin när jag blir stor. Vad ska du köra pappa, när du blir stor?" Pappa svarar(också med stora ögon): "Jag ska köra dumper."
Fler stora maskiner att titta på hittar du här.

30 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbar tolkning i både text och bild. Ja, vi verkar ha tänkt på samma sätt idag. Inte konstigt kanske, man ser traktorer överallt. ;)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Ja, jag undrar vad det är med killar/män och stora maskiner! ;) Är det känslan av makt kanske?

Snygg bild!

Anonym sa...

Härlig bild! Gillar färg redigeringen skarpt! Makes the photo really pops så att säga, ha det fint!

Camilla Alvén sa...

Underbar bild Karin!
TACK för grattishälsningen, jag är så glad och stolt just nu.
Kram
Camilla

Anonym sa...

Varför... varför dras alla av det manliga könet till dessa dundrande åbäken? Jag bara undrar... Min sambo åxå... fast mest stora båtar...
Underbar vinterbild! Fin maskin, faktiskt =)
KRAMEN!

Karin Wijk sa...

Vad är det för ett tv-program. Det har vi missat!? Vet också två i vår familj som skulle vara intresserade. Vilken härlig bild, tänk att du fått en vanlig tråkig traktor så snygg! / Kram

Resa med Herbert sa...

Hej!

En jättesnygg bild på din maskin, texten gillar jag oxå.

Skön tisdag önskar jag dej
Irene

Anonym sa...

En fin bild och passar bra till temat. Ja det programmet älskar min 6 åriga son också.

Ha en fin dag, mvh Marie

Anonym sa...

Tack för raderna hos mig!

Gillade din bild väldigt mkt! Snygg bild!

Anonym sa...

Härlig bild med snön runtom och dina ord.. finfint:-)

Carina sa...

Jag ser att vi är många som fångat traktorer i alla former och storlekar idag...
ha de´
tjing
carina

Anonym sa...

Otroligt vacker bild, gillar din redigering av den skarpt!

Marie sa...

Fint photoshopat ;-).

Tekri sa...

Vilken häftig bild!!! grått grått grått och sen en klar gul traktor!! Snyggt!!

Anonym sa...

Kanonsnygg bild!
Snyggt redigerat också. Samtidigt känns det som om du sunkat till bilden för att få rätta känslan!
Kan inte låta bli att le åt din mans kommentar!

Petra C sa...

Vilken härlig berättelse du serverar med den fina bilden! Tänk att du kan göra tom en traktor vacker!

pudelflicka sa...

Jag tycker om den svart vita bilden med maskinen i färg.
Kram Hedvig

Anonym sa...

EN sån fin bild du visar och med en härlilg berättesle till/BOel

KulTur i Natur sa...

Proffsigt!!

Klimakteriehäxan sa...

Jättesnygg bild!

Namn: Eva sa...

woaw vilken häftig bild!!!!!!! JAg menar det verkligen!!! Tänk att en ful maskin kan bli så fin i en välkomponerad bild!!!

Mycket impad!!!
/Eva

Namn: Eva sa...

Har kollat igenom din blogg! F_n vad du är duktig på att fotografera!!!!!

Anonym sa...

Snygg bild

Anonym sa...

Hihi! Mina gossar har aldrig titta på det där barnprogrammet...varken den yngre eller den äldre!
Verkligen snygg bild!
Jag tror minsann att jag måste lära mig att använde photoshop nu:)

Jag har ju varit inne på din sida då och då och tycker att du verkligen har läckra foton!

Rolle sa...

Häftig bild den tyckte jag om.

Anonym sa...

Oj va fin, Karin! Du var redan otroligt duktig när jag förste stötte på dig för några månader sen men om det nu ens är möjligt så blir dina foton bara bättre och bättre. Jag ser fram emot en liten shop här på bloggen, dina fina bilder skulle sälja som smör :) Kram från Anna

Photos by Storm sa...

Verkligen snygg bild. Känner igen "stora maskin-resonemanget" eftersom vår familj består av söner som älskade stora maskiner av alla de slag. Fast det var när de var yngre. Ha det bra/Lis

Anonym sa...

Vacker bild. :)

anna of sweden sa...

Oj, vilket jättebra foto!
Tänk att en maskin kan göra sig så bra på bild!

Anonym sa...

Underbar bild.

Helt tokigt bra.

Och de förra inläggen också, med det nya objektivet. Jag är såå avis.
Lövet med bara skarp kant. Helt otroligt att du hittar sådana motiv och så lyckas lägga skärpan helt rätt.

Mest impad överlag är jag av att du lyckas komponera bakgrunderna så bra. Det är helt vilsamt.