lördag 27 juni 2009

Sommar


Här har ni en liten vän till mig. Hon hade ett stort mått av tålamod och lät mig fotografera henne en bra stund. Det här fotot blev en favorit, jag älskar färgerna och hennes uttryck.

Sommar och snart semester... jag antar att jag kommer fota ännu mer än vanligt men kanske blogga mindre. Jag märker redan att både min och andras bloggaktiviteter har minskat under den senaste veckan. Och nu ska jag gå ut på vår altan, sätta mig i kvällssolen och språka lite med maken. Kanske sippa på en drink? Mmmmm..... så får det bli.

9 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Härligt att få en sådan söt modell som ställer upp frivilligt! Mera sånt tack! Vill ju själv vara rödhårig så jag bara älskar hennes röda hår och luggen som ser lite busig ut mot ansiktet. För att inte tala om hur du fångat hennes blick. Jag njuter av detta porträtt!
Hoppas du och maken språkar på ute på altanen dricker en härlig sommardrink och bara njuuuuter! Vi hörs och syns! / Kram

JPT sa...

Her hair could be that of my daughter!

Knicken o Rana sa...

Vi tycker båda att den är ascool och skitasnygg! Hur gör du?

Knicke och Rana

Camilla Alvén sa...

Du skriver det själv, färgerna och uttrycket, så snyggt! Hon ser så avslappnad ut och det syns att hon är en god vän till dig, kärlek och tillit lyser ur bilden.
Ha det bra
Kram

Ulrica sa...

Underbart foto... vilket superbt porträtt. Klart man skulle kunna vara där och peta men nej, jag vill inte det. Tycker att du mer och mer hittat ditt bildspråk och sätt att uttrycka dig i bild. Du gör stormsteg inom porträttfotografering. Jag öppnar eget till hösten - jag hör av mig om jag behöver hjälp... :)

Ninni sa...

Ett riktigt, riktigt fint porträtt! Jag håller med dig, färgerna är oemotståndliga...Jag har ju också alltid önskat mig rött lockigt hår så även jag beundrar hennes...Hoppas att hon är nöjd med sitt!
Så är det även här hos mig,mycket mera fotande eftersom motiven är annorlunda men mindre tid och lust att blogga. Den svenska sommaren måste man bara njuta av när den väl har kommit.
Må så gott i solen!
Kram Ninni

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Kul att se lite porträttbolder hos dig! Och en sån bra bild sen, underbart med den gröna bakgrunden mot hennes vackra röda hår.
Kram

Jefa sa...

Vilken fantastisk effekt det blev för håret med den gröna bakgrunden. Ylva brukar säga att två minus blir ett plus (jag tror hon syftar på föräldrarna då ;)) Den blir perfekt som canvas och den på sonen oxå (det var väl dom jag beställde??)
Kram J

Zäta sa...

Klara, sköna färger.

Blogga light du. Tänk vad glada vi kommer bli i höst när du smäller upp värsta härliga sommarbilderna!