torsdag 5 maj 2011

Fast as a shark



Får man vara om man ska hinna med att fota dessa småkryp.

Om jag behöver koppla av, rensa hjärnan, slippa känna stress eller helt enkelt bara ha det skoj, så är makrofotografering bland det mest ultimata för mig att göra. Eller som i det här fallet: slippa tänka på den nedslående bilbesiktningen jag var på i morse. 1,5 timme ålandes runt på marken i en vacker skog, vilken fröjd!
Så nu blir det en helt annan besiktning innan sänggående. Genomgång av kropp på jakt efter fästingar.

God natt!

2 kommentarer:

Mia sa...

Dessa myror är fascinerande. Jag har studerar dem flera gånger och de bär ofta på något. Undra om de är starka eller om det de bär på är lätt? Undra var de är på väg med sitt föremål? Visst är naturen finurlig ;o) Ha de gott!
// Mia

Zäta sa...

Myror är urstarka! Kan bära en fasa massa gånger sin egen vikt. Märkligt för man ser ju inte direkt några benmuskler...

Njuter av krisp-krispet som jag tycker kännetecknar dina bästa bilder.