måndag 16 juni 2008

En kär gammal vän


Jag har genom åren haft en pelargonsamling i varierande storlek. Som mest hade jag nog närmare 90 olika sorter. Pga tillskott i familjen så har inte tiden till att ta hand om dessa funnits lika mycket och när vi flyttade i höstas så gav jag bort allt för jag inte hade någon vinterförvaring längre. Men nu väntar växthuset på att sättas upp och när jag såg denna kära gamla vän titta åt mitt håll på en plantskola kunde jag inte låta bli. Hon fick följa med mig hem, kanske en början på en ny samling? Får jag presentera Sharon Louise.

4 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Vilken snygging du presenterar.

pudelflicka sa...

Ja pelargoner är så vackra och det är roligt att samla på dom.
Kram Hedvig

pudelflicka sa...

Du berömde våran gräsmatta och det är min mans stolthet.
Kram

Karins fotoblogg sa...

Tack!

Hedvig, jag förstår det för den ser väldigt fin ut, hälsa honom det!