måndag 16 juni 2008

Gratis är gott!


Min käre make tänkte på sin fru när han passerade Universitetshuset när den stora tulpanrabatten fick ryka till förmån till sommarblommorna. Bortskänktes gjordes svarta och rosa tulpanlökar. Eller ja, lökarna är inte svarta och rosa, utan blommorna såklart;) Klara favoritfärger när det gäller tulpaner för min del! Lyckan är stor! Nu är frågan bara om jag ska vänta tills i höst med att plantera dom små liven eller om dom ska ner med en gång. Blasten ska få vissna ner iallafall har jag förstått, för att näringen ska gå tillbaka ner i löken. Ska det gödslas också månntro? Frågorna är ack så många, sitter någon med svaret är jag tacksam:)

3 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Vilken snäll man du har som fixar lökar åt dig, tyvärr kan jag inte ge några tips om hur du skall gå till väga med dem.
Lycka till och ha det bra
Camilla

Karins fotoblogg sa...

Ja visst är han:) Tack ändå!

monkan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.