onsdag 15 oktober 2008

Gustav

Jag har tidigare nämnt svårigheten med att få barnen på bild, att få ögonkontakt, ett leende som inte är tillgjort. Jag har bett: Du behöver inte skratta, se bara vanlig(?!) ut men du kan väl titta i kameran. Snääälla? Svaret är oftast: Neeej, mamma jag vill iiiinte vara med på bild! Nä, ok. (Ja, jag har prövat med mutor... ej framgångsrikt dock.) Men ibland lyckas jag fånga ett ögonblick som inte är tillgjort, utan bara....är. Det här är ett sådant ögonblick. Jag kan tillägga att på bilderna som är tagna strax efter denna, består av en tunga som lipar och ögon som går i kors. :)
Godnatt!

6 kommentarer:

Jefa sa...

Du har fångat Gustav på pricken!! Jag har just gjort min första "hemmagjorda" ring...
Sov sött!!
//Jennie

Photos by Storm sa...

Jättevacker bild i ordlös onsdag med höstbladen som flyter på vattnet. Tänk att den här färglada perioden snart är över. Måste bara kommentera din bild på sonen. Jättebra med den direkta och fokuserade blicken. Känner igen allt du skrev och skrattar för mig själv. Jag minns att vi under ca 1 års tid bara hade kort av yngste sonen med utsträckt tunga. Ha en bra torsdag/Lis

Camilla Alvén sa...

Vacker finstämd bild av din son!
Känner så väl igen mig, har mutat och trugat och nästan hotat ibland för att få fota barnen. Nu när de är lite äldre ställer de upp lite oftare som tur är.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Så fin bild! Och söt kille.
Känner igen det där, barnen gör alltid miner när man kommer med kameran. Inte ens katten är så särskillt snäll när man ska ta kort, det blir mest en kattrumpa eller en svanstipp, kanske möjligen en grå sudd i ett hör;-)

Ha det!
/Nettan

Karins fotoblogg sa...

Jennie: Kul att du tycker det! Å vad spännande, jag kan inte se någon bild på resultatet på din blogg än...

Lis: Tackar :)Ja, det är väl bara till att gilla läget och försöka fånga dom "små ögonblicken" i smyg ;)

Camilla: Tack! Ja det verkar vara ett genomgående tema för de flesta föräldrar men det känns ju skönt att det blir bättre. Och jag har ju sett din fina bilder på dina barn!

Nettan: Nä, det är samma sak med djur när jag ska fota! Jag har inga egna djur men ibland stöter man på något djur som man vill föreviga och nog sjutton blir det en rumpa el nåt som fastnar ;)

Anonym sa...

Har samma problem jag med. Titta på den här :)
http://pricken2.files.wordpress.com/2008/09/nomore1.jpg